Aborcja? Zobacz sobie jej efekty

Filmik dedykuję wszystkim nie-matką, które chcą/chciały/podjęły się aborcji. Czy nazwiecie teraz takie coś “rozwiązaniem problemu”?

Ps. dla niektórych ten film może być drastyczny, także oglądasz go na własną odpowiedzialność.

96 Responses to “Aborcja? Zobacz sobie jej efekty”

  1. aevin July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Zależy jaki jest problem. Jeśli kobieta ma umrzeć, albo została zgwałcona – to owszem, jest to jakieś rozwiązanie. A przecież nikt nie mówi, żeby aborcje stosować zamiast antykoncepcji..

  2. radmen July 16, 2007 at 12:47 pm #

    aevin: właściwie to piję to tych wszystkich kobiet, które po prostu nie chcą dzieciaka. Nie mam na myślu sytuacji takich jak gwałt, albo wybór życie matki/życie dziecka

  3. aevin July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Ano! Jeśli kobieta nie jest na tyle odpowiedzialna, żeby się dobrze zabezpieczyć, to i do seksu nie dorosła.

  4. Cypher/Cris July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Straszne. Wszystkie kobiety, które korzystają z aborcjii w przypadku „wpadki” (gwałt i zagrozenia zdrowa matki nie wliczam, bo aborcja w ty przypadku jest zrozumiała) jest idiotyzmem. Taka kobieta zamiast się zabezpieczyć (i zabezpieczyć swojego partnera), korzysta z aborcji. Mądre to X_x? Nie sądzę, prawie każda matka po obejrzeniu tego filmu będzie inaczej patrzyła na aborcję.

    A i nie dawajcie tego dla ludzi z Radia Maryja i LPR, bo przerobią i znowu będą coś pierdzielić :o

  5. D4rky July 16, 2007 at 12:47 pm #

    osobiscie liczylem na jakis teledysk Aborted. temat aborcji, homoseksualizmu, eutanazji itp jest dla mnie juz tak oklepany, ze nawet nie chce mi sie ogladac tego filmiku do konca

  6. radmen July 16, 2007 at 12:47 pm #

    D4: moze masz rację, ale taki filmy mogą zbudzić sumienie choć kilku osób..

  7. Riddle July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Wszystkim którzy się podniecają na widok martwych tkanek nienarodzonych istot powiem jedno: Darfur.

  8. radmen July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Riddle, tzn?

  9. D4rky July 16, 2007 at 12:47 pm #

    radmen – choćby to

  10. radmen July 16, 2007 at 12:47 pm #

    D4, to akurat nie jest jedyne miejsce. Ostatnio właśnie mocno mnie wkurzył pewien artykuł o tym jak ONZ w największych slumsach miasta buduje ogromny biurowiec zamiast pomagać..

  11. Riddle July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Radmen, jesteśmy pokoleniem netu, nie umiesz używać Google?

    A jeśli wyszukałeś i rzeź 300-400 tysięcy ludzi i eksodus 2 kolejnych milionów nie sprawia na Tobie wrażenia, to lepiej zdejmij ten wpis, bo nie można być w połowie wrażliwym na cierpienia ludzkie.

  12. radmen July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Riddle: Darfur nie jest jedynym takim miejscem i doskonale o tym wiem. Wiem również co tam się działo.
    Widzisz tak to właśnie jest. Człowiek zobaczy taki film i chce go pokazać. Jeśli znajde podobny film o Darfurze (lub innych podobnych miejscach) to pewnie też go wstawię. Jeśli jest chociaż mała szansa aby kogoś zainteresował los tych ludzi, to dlaczego nie?
    BTW. Potrafię korzystać z Google, ale po pierwsze nie miałem na to czasu, a po drugie takich konfliktów w Afryce jest ogrom i nie byłem pewien o co dokładnie chodzi. Mogłem skorzystać z Google, ale może byłem w tej chwili na to zbyt leniwy i uznałem, że odpowiedź będąca jednocześnie pytaniem też może być dobra

  13. blue July 16, 2007 at 12:47 pm #

    kolejne miejsce w którym faceci radośnie dyskutują na temat aborcji. jezu, jesteście komiczni xD

    Cypher/Cris:
    > Taka kobieta zamiast się zabezpieczyć (i zabezpieczyć swojego partnera),

    skoro mężczyzna nie potrafi się zabezpieczyć to może nie powinien uprawiać seksu? ;] istnieje tyle innych, fascynujących zajęć :>

    geez, grupka facetów gada coś sobie pod nosem… jakby to w ogóle była wasza sprawa xD

  14. radmen July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Blue: pogadamy jak zaliczysz wpadke (lub i nie), bedziesz chcial tego dziecka, a tu nagle beda jego strzepy

  15. D4rky July 16, 2007 at 12:47 pm #

    radmen – tak, tak, bo na pewno kazdy chociaz raz w zyciu musi zaliczyc wpadke. taka polska tradycja, nie?

  16. radmen July 16, 2007 at 12:47 pm #

    D4: to kurw bez wpadki, różnie ludziom się wiedzie i różnie bywa. Może nie być wpadki, ale to niekoniecznie wiele zmienia

  17. blue July 16, 2007 at 12:47 pm #

    błahahahahahahahahaha xD

    o k*, szykując się do takiego zawodu jak mój… taa, dziecko jest mi potrzebne jak cholera xD. będę płakać za tym gównem xD

    boshe, nie rozbrajaj przyszłego żołnierza ;>

    [„chciał” to literówka, czy bierzesz mnie za faceta? ;]

  18. radmen July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Ech… blue sam pokazałeś jaki masz stosunek do dziecka nazywając je „gównem”. Widzę, że jego zabicie również by Ciebie nie wiele obchodziło..

  19. D4rky July 16, 2007 at 12:47 pm #

    - radmen, w sumie masz racje, aborcja jest zla, lepiej juz narodzone dziecko wrzucic w foliowce do smietnika. albo nawet bez, jakis piesek sobie podje…

  20. radmen July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Ta, jakby problemem było oddać je do adopcji, co z tego wszystkiego jest najlepszym rozwiązaniem

  21. D4rky July 16, 2007 at 12:47 pm #

    radmen – w sumie to i tak sie z toba draznie, bo cytujac JKM – „jestem przeciwnikiem aborcji, bo gdy patrze na naszych politykow to widze, ze wyskrobano nie tych co trzeba”

  22. radmen July 16, 2007 at 12:47 pm #

    D4: kurde, nie lubie jak ktoś się ze mną droczy na takie tematy :p

  23. blue July 16, 2007 at 12:47 pm #

    > sam pokazałeś
    jestem kobietą (czy tam kobietką ;) , idioto xP.

    > Widzę, że jego zabicie również by Ciebie nie wiele obchodziło..

    no i właśnie do tego zmierzam xD

    > Ta, jakby problemem było oddać je do adopcji,

    tak, jest problemem, bo nie pozwolę żeby cokolwiek spowolniło teraz tempo mojej edukacji, a w przyszłości nie będę rezygnować z poligonu tylko po to żeby wydalić z siebie jakiegoś bachora…

    jeżeli tak bardzo jesteście zafascynowani rodzeniem, to udzielcie funduszy na badania które zapewniły by mężczyznom możliwość rodzenia :]. lubicie? to sami to róbcie xP

  24. radmen July 16, 2007 at 12:47 pm #

    blue, wybacz najwyraźniej słabo dzisiaj kontaktuję… Ech, szkoda, że masz takie podejście i uwarzasz, że zabicie kogoś jest lepsze

  25. D4rky July 16, 2007 at 12:47 pm #

    radmen – wiesz, problemem adopcji jest to, ze potem dziecko moze sie dowiedziec kto go zostaiwl. chcialbys zeby po 20 latach nadal-twoje-dziecko cie meczylo? Ja nie

  26. D4rky July 16, 2007 at 12:47 pm #

    blue – polecilbym ci sterylizacje, ale wiem, ze po jakims czasie to podejscie sie zmienia, i jak juz skonczysz wojsko to pewnei bedziesz chciala jednego takiego ‘bachora’ ;)

  27. radmen July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Podejmujesz wybór, ponosisz jego konsekwencje. Nie jest powiedziane, że po aborcji nie będzie wyrzutów sumienia..

  28. blue July 16, 2007 at 12:47 pm #

    radmen:
    eh ;]. radmen, chcę pracować w laboratoriach wojskowych – nie, zabijanie ludzi mnie nie przeraża.

    ziefff.

    > Podejmujesz wybór, ponosisz jego konsekwencje. Nie jest powiedziane, że po aborcji nie będzie wyrzutów sumienia..

    zief xP [a co, jesteś laską, że tak dobrze się orientujesz?]

    d4rky:
    > i jak juz skonczysz wojsko

    wojsko się kończy jak ktoś ci strzeli w łeb xP, przynajmniej te wojsko w którym zamierzam pracować (nie polskie). nie przechodzi się szybko na emeryturę, tak jak w polskim.

    > to pewnei bedziesz chciala jednego takiego ‘bachora’ ;)

    ziefffff-ffffffff-ffff-fff-ff :O

    jak tak bardzo lubicie dzieci to biegnijcie zaadoptować jakieś xD. goł, goł! po co niepotrzebnie znęcać się nad laską, przecież można zaadoptować xD. nie męczcie znudzonych takimi gadkami dziewczyn ;].

  29. D4rky July 16, 2007 at 12:47 pm #

    blue – ja nie chce dziecka, najpierw ja chce dziewczyne :P a z tym jest problem, wiec na ilosc dzieci sie nie uskarzam ^^”
    fajne masz plany, pozazdroscic ;) powodzenia w zyciu!

  30. blue July 16, 2007 at 12:47 pm #

    > fajne masz plany, pozazdroscic ;) powodzenia w zyciu!

    no ;) . i takie mają być komentarze kierowane do kobiet, a nie głupie gadanie o płodach ;]. bez względu na to czy twoja wypowiedź była trochę ironiczna, czy faktycznie życzliwa – przynajmniej byłam w stanie ją przeczytać nie zlewając się ze śmiechu. khem xP.

  31. D4rky July 16, 2007 at 12:47 pm #

    blue – mówiłem nie-ironicznie, naprawdę życzę ci powodzenia (bo łatwo tego nie osiągniesz) :)

  32. blue July 16, 2007 at 12:47 pm #

    > bo łatwo tego nie osiągniesz

    czy ja wiem… w przeciwieństwie do wielu ludzi jestem przyzwyczajona do ciężkiej pracy, więc powalająco ciężko mi nie jest i nie będzie xP

    idzie czytać książkę o strategii wojennej ;]

  33. weronika July 16, 2007 at 12:47 pm #

    tak się wtrącę nieśmiało – pojęcie mniejszego zna jest niektórym nieznane?

  34. Clou July 16, 2007 at 12:47 pm #

    nie robi to na mnie wrażenia.
    i jestem ZA aborcją. kwestia wolnego wyboru.

  35. Bratbud July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Jeśli założymy, że po zapłodnieniu komórki jajowej mamy do czynienia z człowiekiem, to nie ma taryfy ulgowej: aborcja z przyczyn zdrowotnych a już tym bardziej z powodu gwałtu w ogóle nie wchodzi w grę.
    Jeżeli założymy że nie jest, nie powinno być żadnych obostrzeń co do możliwości wykonania zabiegu.
    @Clou- myślę że chodzi Ci o bycie za prawem do aborcji, bo to co napisałeś samo sobie przeczy.

  36. Bratbud July 16, 2007 at 12:47 pm #

    @blue- tak myślę, że posiadanie genomu XX daje Ci niezasłużoną przewagę :P

  37. Jiobel July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Jeśli się nie mylę, aborcja powinna zostać przeprowadzona do 2. miesiąca trwania ciąży – w tym przypadku można mówić o usunięciu zarodka, czyli brednią jest nazywanie owego dzieckiem. Tak więc mamy kolejny przykład propagandy, gdzie dla uzyskania pewnych celów pokazuje się obrazki wywołujące negatywne odczucia + górnolotne teksty. Pamiętam, że kiedyś było coś podobnego, ale intencją autorów była ochrona koni. Przez 3 minuty filmiku pokazywano jakież to męczarnie przechodzą owe podczas transportu w miejsce docelowe. Co się okazało? Że spośród całego zbioru wybrano ‰ przypadków, które rzeczywiście można było nazwać barbarzyńskimi.

    O co w tym wszystkim chodzi? O edukację. Paranoją jest zakazywanie czegoś, lub nakazywanie, gdy społeczeństwo tak naprawdę nie wie o co chodzi. Ogólnikowa wiedza w tym wypadku stwarza pole dla manewru – przeginania w jedną, lub drugą stronę (ochrona życia poczętego versus usuwanie 11-tygodniowego płodu).

    Rid dobrze zauważył – pokazuje się jedno zapominając, lub pomijając całkowicie nieszczęście drugiego.

    Blu natomiast nie ma z tym problemu:

    dziecko jest mi potrzebne jak cholera xD. będę płakać za tym gównem xD

    Powiem tylko tyle, że wraz z upływem lat podejście do niektórych spraw się zmienia. Człowiek mądrzeje. Czego i Tobie życzę. A cytowany fragment niech po wsze czasy o Tobie świadczy…

  38. aevin July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Czyli co? Dzień po 2. miesiącu już można? A może minutę?

    Żeby nie było – moje zdanie na temat aborcji masz na górze i jest ono inne od radmenowego, ale nie wciskaj kitu, że niby każdy kto jest przeciw aborcji nie ma pojęcia o czym mówi, bo więksi od ciebie do dzisiaj nie wiedzą, gdzie kończy się i gdzie zaczyna ludzie życie.

  39. Jiobel July 16, 2007 at 12:47 pm #

    aevin: Jeśli dokładnie przeczytałbyś co napisałem, z pewnością zauważyłbyś, że do nikogo tu nie piłem. Tak więc człowieku chillout mode: on

    Czyli co? Dzień po 2. miesiącu już można? A może minutę?

    O czym ty tu do mnie?

    Masz inne informacje jak moje – zweryfikuje je. Doinformuj mnie – ja naprawdę z chęcią ową wiedzę przyjmę i przeanalizuję. No ale z takimi tekstami… imo za dużo do dyskusji nie wnosisz.

  40. D4rky July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Jiobel – ja słyszałem o pierwszy trymestrze, czyli do 3 miesiąca, ale ani głowy, ani główki (tej między nogami, przez którą w przyszłości może być ten problem :P ) nie dam :/

  41. Jiobel July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Jeszcze z notatek na biologię, które przygotowywałem w LO:

    1. zygota (jajo płodowe) — od 0 do ok. 7-10 dnia
    2. zarodkowy (embrionalny) — od 7-10 dnia do końca 8 tygodnia
    3. płodowy – od 9 tygodnia

    Myślałem, że działa Textile, a tu tylko Lite… ;-)

  42. aevin July 16, 2007 at 12:47 pm #

    „Paranoją jest zakazywanie czegoś, lub nakazywanie, gdy społeczeństwo tak naprawdę nie wie o co chodzi.”
    Skoro nie pijesz do nikogo…
    Moje informacje są takie, że nie wiadomo kiedy można i kiedy nie i na tym zasadza się cały problem.. bo nawet nauka nie potrafi ci na to odpowiedzieć. Jak sam widzisz – te wszystkie terminy w twoich notatkach są orientacyjne i co najważniejsze – służą tylko klasyfikacji. Więc czy „to coś” nazwiesz człowiekiem, czy zarodkiem nie zmieni faktu, że nie wiadomo czy można to usunąć czy nie..

  43. D4rky July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Jiobel – taa, w sumie racja. Jest tylko jeden mały problem – rzucasz za dużo mądrych słów i przez ten upał nie jestem w stanie myśleć, mogę jedynie przytakiwać, słuchając piosenki Arka Satana – Płody płody płody (BP, NMSP). Ja już się w tej dyskusji dalej nie udzielam.

  44. Gamxx July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Takie filmiki to tanie, denne, fałszywe żerowanie na ludzkiej wrażliwości i odruchach. To coś w stylu ankiety, w której zamiast pytania o to, czy jestem za aborcją byłoby: Jesteś za zabijaniem małych niewinnych istot?
    Ugh, jak mnie takie coś drażni. Czemu nikt nie pokazuje zdjęć porzuconych noworodków na śmietnikach, którego matka nie chce, a państwo zmusiło ją do urodzenia?

  45. radmen July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Ludziska: możecię się kłócić co i jak, ale tak szczerze to nie mówiłem, czy jestem przeciw czy nie. Powiedziałem, że to (dla mnie) jest nieludzkie świadomie zabić własne dziecko, ale to jest wybór jednostki, a nie mój. Gdybym mógł to pewnie bym nie pozwolił do pełnej możliwości aborcji, ale z drugiej strony nie mogę zakazywać dokonania wyboru. Te obrazy są makabryczne, ale niech taka matka wie co się stanie z jej prawie-narodzonym-dzieckiem kiedy postanowi je usunąć ot wszystko.

  46. pijanyadmin July 16, 2007 at 12:47 pm #

    niechciało mi się czytać wszytkich kometarzy… ale kilka pierwszych uważam za debilizm… Aborcja = zabicie? Dla mnie człowiek staje sie człowiekiem w chwili gdy zaczyna oddychać samodzielnie, czyli zaraz po urodzeniu. A bredzenie o tym iż kogoś zabijamy przez ten zabieg jest przesadzone… To co widzisz to sama taknka która miała zamiar się uformowac w nowe życie… do któreoś tyodnia aborcja powinna być mozliwa… ale zaznaczmy TYGODNIA.

  47. radmen July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Tutaj kłania się etyka i rozróżnienie co jest czym. Nie będę kwestionował czy od samego poczęcia mamy człowieka, czy dopiero zarodek etc… Wiem, że po pewnym czasie płód zaczyna odczuwać i reagować na bodźce. Także może faktycznie do któregoś tygodnia można by było pozwolić na aborcję..

  48. Bratbud July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Chomsky np. uważa, że dopiero przyjęcie struktur językowych czyni człowieka. Spór „od kiedy” jest moim zdaniem pozbawiony sensu, bo za pukty graniczne można uznawać kolejne wydarzenia.

  49. Livio July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Kobietą nie jestem, ale obejrzałem ten film.
    Jest drastyczny, ale pokazuje, że „to”, co się „usuwa”, to człowiek. Jakże malutki, delikatny i bezbronny.

    Powinien być zakaz aborcji i zapewnienie opieki nad dzieckiem ze strony państwa i możliwość odwiedzenia dziecka.

  50. weronika July 16, 2007 at 12:47 pm #

    a opieka nad kobietą?
    a nie, sorry, jest tylko pojemnikiem dostarczającym dzieci

  51. Livio July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Wybacz, przeoczyłem :( .

  52. blue July 16, 2007 at 12:47 pm #

    miły poranek, dzień dobry… przeciąga się

    omg, zmusiłam się do przeczytania także tych nudnych, prorodzinnych komentarzy… chyba z wrażenia pójdę dalej spać.

    > A cytowany fragment niech po wsze czasy o Tobie świadczy…

    przeraża mnie fakt, że niektórzy ludzie nie są w stanie zrozumieć, że CHCĘ żeby moje wypowiedzi o mnie tak świadczyły.

    > Powiem tylko tyle, że wraz z upływem lat podejście do niektórych spraw się zmienia.

    no cóż, w moim fachu za brak konsekwencji może grozić sąd wojskowy, więc…

    > Człowiek mądrzeje.

    niektórzy głupieją.

    > Czego i Tobie życzę.

    nie chcę być niekulturalna, ale – za przeproszeniem – pilnuj swoich genitaliów…

    do czego zmierzam serią komentarzy [jezu, zaczynam usypiać w trakcie pisania tego…] – mężczyźni W OGÓLE nie powinni wypowiadać się na ten temat. nie mają pewnych… cech fizycznych, które uprawniałyby do dyskusji na temat aborcji. [w tym momencie chwilowa przerwa na drugą kawę, bo znowu zaczęłam trochę usypiać] to jest poprostu… tak potwornie niesmaczne… mężczyźni, którzy nigdy nie będą musieli podejmować takiego wyboru, ani ponosić jego potencjalnych konsekwencji [rodzenie nie jest powalająco miłe. aborcja też nie – to zabieg medyczy, nie przyjemna i urocza wizyta u kosmetyczki.] wypowiadają się na ten temat jakby w ogóle mieli do tego prawo… to jest poprostu – again – niesmaczne.

    kobieta nie potrzebuje waszej pomocy, chłopcy _, jeżeli będzie chciała to urodzi, jeżeli nie to nie. i ja tu nie widzę żadnej filozofii.

    podsumowując (bo wiem, że niektórzy są tak ambitni i inteligentni, że trzeba im powtarzać wszystko dziesięć razy, a i nie zawsze są w stanie zrozumieć): mężczyźni nie powinni wypowiadać się na temat aborcji bo to jest śmieszne, żałosne, niesmaczne i świadczy o braku szacunku do kobiet.

    to chciałam przekazać moimi komentarzami. a moje życie i fakt, że nienawidzę bachorów to tylko i wyłącznie moja sprawa. nie będę przepraszać za moją niechęć [huh, niechęć to chyba mało powiedziane xD] do dzieci, za moją przyszłą pracę, za mój styl życia. moje wypowiedzi są świadome, moje zdanie ustabilizowane, a moja kawa stygnie.

    kawa, radość mego życia…

  53. Livio July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Dlaczego potencjalny ojciec ma się nie wypowiadać? Ma niemal takie same prawa macierzyńskie i podobne zasady moralne. Twoje odczucia być może są słuszne, ale nie możesz skreślać opinii drugiego człowieka, bo to egoistyczne i aspołeczne podejście.

  54. blue July 16, 2007 at 12:47 pm #

    > Dlaczego potencjalny ojciec ma się nie wypowiadać?

    chcesz być ojcem to zaadoptuj sobie bachora. nie musisz męczyć kobiety która nie ma na to ochoty. chcesz – istnieje adopcja. powodzenia ;)

    > podobne zasady moralne

    skoro para w tej kwestii się nie zgadza to znaczy, że nie mają podobnych zasad moralnych o_O.

    > bo to egoistyczne

    nie, to nie jest egoistyczne. to okazywanie szacunku własnemu ciału.

    > i aspołeczne podejście.

    aspołeczne są wypowiedzi obrońców życia poczętego __. aspołeczny jest brak szacunku do kobiet.

  55. Livio July 16, 2007 at 12:47 pm #

    A propos dzieci: nie mów o „bachorach”, bo może być i tak [nie znam Twej przyszłości], że dorobisz się ich sama (; .

    A propos moralności: to w takim razie nie kochali się, a uprawiali seks. Tak tylko można to nazwać.

  56. D4rky July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Livio – w momencie gdy nie ma milosci a jest sam seks, ja mowie o pierdoleniu ;x

  57. Gamxx July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Blue, strasznym pyskarstwem od Ciebie jedzie, może się trochę uspokój. Żądasz szacunku dla kobiet, a sama nie masz dla innych. Jakiś gatunek uprzywilejowany?

  58. blue July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Livio:
    > w takim razie nie kochali się, a uprawiali seks.

    omg. i co w tym złego? o_O

    > że dorobisz się ich sama (;

    nie, nie będzie tak. w razie czego pójdę na skrobankę _.

    Gamxx:
    > Żądasz szacunku dla kobiet, a sama nie masz dla innych.

    bo nie mam szacunku dla osób które nie mają szacunku dla mnie i moich wartości moralnych [technologia, technologia…]. jeżeli ktoś mi okaże szacunek to odwdzięczę się tym samym ;) . coś za coś. miły komentarz skierowany w moją stronę? miły komentarz mojego autorstwa. jak narazie to czytam tylko wątpliwości co do mojej moralności i ludzi zmuszających mnie do… zajścia w ciążę. ‘kiedyśtam, nie teraz’ – ale jednak. ‘zmienisz zdanie, zmienisz zdanie, blablabla’ – taak, pokłady szacunku :/

  59. Bratbud July 16, 2007 at 12:47 pm #

    @Blue- nie wiem czy nie słyszałaś, ale ostatnio jest podnoszony argument że o aborcji powinny się wypowiadać tylko te kobiety, które miały ją jako realną alternatywę, dokonały jej lub nie. Więc sorry, ale samo posiadanie jajników już nie wystarcza do zabierania głosu w sprawie. ;P

  60. D4rky July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Bratbud – w tym tempie, niedługo będziemy same aborcjonowane dzieci pytać: „czy chciałeś może żyć?”. Ewentualnie te niezaborcjowane: „czy chciałeś może umrzeć?”.
    Kobiety to najwyżej można zapytać tak: http://ohmygod.aevi.pl/webcomic/52.jpg

  61. Livio July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Nie bądźmy aż tacy okrutni :P .

  62. Bratbud July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Będzie etap pośredni. Jeszcze nie wiem jaki, ale będzie. Zwróćcie uwagę jak ważnym wydarzeniem jest poród [poza zagorzałymi zwolennikami późnej aborcji] większość zwolenników otwartego prawa do aborcji nie dopuszcza zabijania noworodków. Natomiast obrońcy życia poczętego przestają się interesować urodzonym. Ot, ciekawostka taka. Swift (ten od Guliwera) swego czasu napisał dość czarnohumorzasty esej w sprawie potrawek z noworodków. Drukowała go swego czasu „ResPublica nowa”- tekst wart uwagi.

  63. D4rky July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Bratbud: wizja!
    Grupa zamaskowanych lekarzy odbiera poród w szpitalnej sali. Dookoła jest dość ciemno, jedynie światła lamp skierowanych na wychodzące dziecko. Kobieta leży już prawie bezsilna, cała mokra z wyczerpania.W końcu dziecko wychodzi. Lekarze biorą je i zaczynają się wydzierać: – CHCESZ ŻYĆ!?!? CHCESZ ŻYĆ TY MAŁA POKRAKO?!?! A MOŻE CHCESZ KURWA UMRZEĆ!?!? NO GADAJ KURWA, JUŻ!!!!
    Dziecko zaczyna płakać, jeden z lekarzy porozumiewawczo kiwa głową. Idzie po skalpel, bierze go i wraca do dziecka. Ekran powoli gaśnie.

    Etap pośredni gotowy :|

  64. radmen July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Blue: powiem jedno, ciesz się, że Twoi rodzice nie uznali Ciebie za „gówno” i nie postanowili się pozbyć Ciebie.

  65. blue July 16, 2007 at 12:47 pm #

    > powiem jedno, ciesz się, że Twoi rodzice nie uznali Ciebie za „gówno” i nie postanowili się pozbyć Ciebie.

    znaczy… jak mam to rozumieć? chcesz mi ukręcić łeb? xP jak na cywila [wiem, wiem – też niestety jeszcze jestem cywilem :( ] „groźnie” zabrzmiałeś xD

    przekręcanie cudzych słów rządzi, prawda? ;] w żadnym z moich komentarzy nie zabroniłam rodzić kobietom które tego chcą. stwierdziłam tylko, że twoje zdanie jest bezwartościowe i publikując taki wpis… no w zasadzie brzmisz jak idiota xP

  66. Livio July 16, 2007 at 12:47 pm #

    <p.blue, to może lepiej niech kobiety się sterylizują i dają na lewo i prawo, zamiast „usuwać ciąże”. Albo inaczej – niech dają na lewo i prawo, wszystkie dorobią się AIDS, usuwają ciąże i niech nikt o tym nie wie i o tym, czym naprawdę jest aborcja. Ale fajny pomysł, nie?</p>
    <p>NIE</p>
    <p>każdy ma prawo wiedzieć, co to jest aborcja i ew. eutanazja oraz ma prawo wyrazić swoją opinię na <strong>każdy temat</strong>, a Twoje osobiste odczucia płciowe (bo jest facetem, to ma mówić, nie wiem, tylko o samochodach ?!) nie grają roli. To po prostu stek bezwartościowych słów, nie mających żadnego znaczenia.</p>

  67. blue July 16, 2007 at 12:47 pm #

    sterylizacja… dobry pomysł, podoba mi się ;) .

    Livio… twój komentarz to stek bezwartościowych słów, jeszcze źle sformatowanych xD

    > wszystkie dorobią się AIDS,

    a faceci nie dorobią się AIDS? ;] są z innej gliny? :]

  68. Livio July 16, 2007 at 12:47 pm #

    1: Twoje słowa to bezwartościowe ^g, dlatego też zaprzestaję śledzenia tego wpisu. Nie rozmawiam z trollami, bo najpierw doprowadzą do swojego poziomu, potem zgnoją. Nara.
    2: Wynik literówki.

  69. blue July 16, 2007 at 12:47 pm #

    literówką tłumaczysz to, że nie umiesz używać komputera czy „wszystkie dorobią się AIDS”?

  70. Piotr Hosowicz July 16, 2007 at 12:47 pm #

    @blue: zainwestuj w dobrego psychiatrę.

  71. Zal July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Do pewnego momentu – do pierwszej wypowiedzi blue – przeczytałem wszystkie komentarze. Po dotarciu komentarza blue reszty mogłem się domyślić xD A biorąc pod uwagę nicki, które pojawiają się przez kolejne 56 wpisów nie mogłem się pomylić.

    Heh… jak można było naciąć się na tego typu zaczepkę? :D

    PS. Zawsze sądziłem, iż istnieje jedna pozytywna strona aborcji stojąca w opozycji do wszystkich jej wad. Jaka? Jednostki upośledzone emocjonalnie, czy też intelektualnie same sobie ograniczają możliwość prokreacji. Same dążą do eliminacji swoich genów z puli genowej ludzkości. Ironia, prawda?

    Z wolnością i możliwościami to już tak bywa – „enough rope to shoot yourself in the foot” – ale trudno przez to ich zabronić ;]

  72. blue July 16, 2007 at 12:47 pm #

    http://www.flickr.com/photos/livio-pl/374387461/

    on wypowiada się o aborcji? omg, bo zacznę się dusić ze śmiechu xD, a mam… hmmmm… alergię, więc to nie jest bezpieczne xDD

    AGAM, powiedzcie mi, że znalazłam nie te zdjęcie…

    i on w komentarzach wypowiadał się TAK „DOJRZALE”, jakby był dojrzałym mężczyzną xD i mówił mi jak ma wyglądać moja potencjalna przyszłość („nie mów o „bachorach”, bo może być i tak [nie znam Twej przyszłości], że dorobisz się ich sama (;”)? omggg! xD

    pomyliłam się, prawda? xD PROSZĘ! xD

    no za parę lat może będzie mężczyzną… ale teraz chyba nie powinien komentować takich wątków xDD

    [to jest on, tak? sprawdzałam 10 razy czy się nie pomyliłam, ale chyba nie…]

    Zal:
    > czy też intelektualnie

    tylko dlaczego ja w wieku siedemnastu lat słucham wykładów z MIT, podczas gdy kobiety w ciąży w większości przerywają studia?… taak, ten wysooki poziom… grunt to wyzwać inteligentną, młodą osobę od kretynów bo nie ma ochoty usługiwać facetowi… nieładnie, nieładnie _. nie widzę tutaj żadnych argumentów, poszczególne osoby zamiast chociaż udawać, że dyskutują ;] zaczęły mnie wyzywać [i nie tylko mnie. wszystkie kobiety, które chcą mieć możliwość wyboru. o_O] – to tylko świadczy o ich poziomie. rok wcześniej niż rówieśnicy zdaję maturę [nie polską], chcę żyć i pracować w kraju anglojęzycznym, czytam książki o których istnieniu fani płodów nawet nie wiedzą o_O… tak, jestem idiotką ;]. chcę się uczyć a nie wychowywać bachory – problem!

    najbardziej ponure jest to, że nie macie na to żadnego wpływu xP. możecie pisać tu różne rzeczy, a ja i tak dostanę się do tego wojska [i się wysterylizuję xP].

    Hosowicz:
    > zainwestuj w dobrego psychiatrę.

    bo się uczę zamiast bawić w prorodzinne bzdety?

  73. Zal July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Na tego typu dyskusję nie dam się nabrać blue ;p Z mojej strony to ostatni komentarz w tej sprawie. Obrażać nikogo nie mam zamiaru.

    Statystycznie rzecz ujmując z aborcją styczność mają najczęściej osoby biedne, źle wykształcone, czy też mające inne problemy tego typu natury. A to, że pośród nich znajdzie się ktoś inny – cóż, statystyka. Polityka prorodzinna? Nigdy nie byłem jej zwolennikiem.

    W gruncie rzeczy to ja się z Tobą blue zgadzam – tyle tylko, iż ten sam wniosek wynika z zupełnie innych pobudek ;p Ale co to ma za znaczenie? Prawda?

    PS. Argumenty „ad personam” zostaw na później ;] Z drugiej strony – są one z pewnością ciekawsze, niż jakiekolwiek inne.

  74. blue July 16, 2007 at 12:47 pm #

    > Statystycznie rzecz ujmując z aborcją styczność mają najczęściej osoby biedne, źle wykształcone, czy też mające inne problemy tego typu natury.

    źródło tych statystyk?

  75. Zal July 16, 2007 at 12:47 pm #

    LINKI 1

    LINK 2

    Katolickich źródeł Ci oszczędziłem – nie miałem ochoty ich nawet czytać ;p

    Na marginesie – problem aborcji dotyczy i tak głównie osób biednych. Wszak bogate rodziny/kobiety mogą sobie pozwolić na aborcję w cywilizowanych warunkach ;p A reszta musi się liczyć z efektami ubocznymi. Aczkolwiek nie jest to aż taki problem. Prawda?

    PS3. Też niezłe LINK 3 – małżeństwa nie często decydują się na aborcję ;p

  76. blue July 16, 2007 at 12:47 pm #

    za mało. dwa, wyrwane z kontekstu raporciki dotyczące jednego kraju. widać, że na codzień nie stykasz się z publikacjami naukowymi…

    > Na marginesie – problem aborcji dotyczy i tak głównie osób biednych. Wszak bogate rodziny/kobiety mogą sobie pozwolić na aborcję w cywilizowanych warunkach ;p

    umiesz pisać po polsku? _ przeczytaj sobie to zdanie jeszcze raz i zobacz jak bardzo jest nielogiczne.

    momentami było nudno, momentami nawet zabawnie… napisałam wszystko co miałam do powiedzenia, nie będę bawić się w przeglądanie raporcików nieudolnie wyszukiwanych przez osobę nie znającą się na zasadach panujących w świecie naukowym ;) . przestaję śledzić.

  77. blue July 16, 2007 at 12:47 pm #

    och, przepraszam – był jeszcze trzeci link. to nie jest nawet strona naukowa ;]

  78. Zal July 16, 2007 at 12:47 pm #

    @blue:

    „ Source: Health, United States, 2005. Web: http://www.cdc.gov „ – to odnośnie trzeciego odnośnika.

    Irytująca nie jest treść Twojej wypowiedzi, lecz forma w jakiej ją przekazujesz, prezentując przy tym dosyć typową postawę „mam was w głębokim poważaniu, bo i tak wiem lepiej”. Pomijam już argumenty „wycelowane” w dyskutanta, a nie mające zbyt wiele wspólnego z tematem.

    Co do źródeł – równie dobrze i Ciebie mógłbym poprosić o publikacje naukowe w uznanych czasopismach naukowych potwierdzające Twoje wypowiedzi. Nie proszę, ponieważ prawdopodobieństwo przytoczenia takowych jest znikome.

    Co do samej dyskusji – byłby z tego flame war, gdyby nie reszta rozmówców.

    Zaś co do umiejętności pisania po polsku i logiki to odnoszę wrażenie (po spojrzeniu na Twoje wypowiedzi), iż ani z jednym, ani z drugim nie masz obecnie do czynienia.

    Co do szacunku… Kiedyś ludzie potrafili wyzywać się używając np. takiej oto formy „Pani jest idiotką”. Teraz nawet podczas zwykłej dyskusji trudno o wielką literę w takich wyrazach, jak np. „Ty”, „Ciebie”, czy też „Ci”. Czasy się zmieniają? :>

  79. Rajter July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Pobieżnie przeczytałem do końca. Blue jesteś moim bogiem/boginią choć nie wyznaję żadnej religii. Nie szukasz może męża? :D Czytałem setki komentarzy na ten temat ale wreszcie widzę kogoś czyje zdanie tak na prawdę podzielam.

  80. radmen July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Cholera, od dzisiaj zacznę sobie pluć, że odpowiadam pewnym trollom. Trudno, może i nie potrzebnie aż tak bardzo zaangażowałem się w komentowanie..

    Blue: odnośnie jednej z Twoich odpowiedzi:
    >przekręcanie cudzych słów rządzi, prawda? ;] w żadnym z moich komentarzy nie zabroniłam rodzić kobietom które tego chcą. stwierdziłam tylko, że twoje zdanie jest bezwartościowe i publikując taki wpis… no w zasadzie brzmisz jak idiota xP

    Miałem na myśli, że możesz się ciszyć, że Twoi rodzicie nie nazwali Ciebie gównem i nie postanowili z Tobą skończyć. Generalnie Twoja sprawa, ale na Twoje komentarze już nie odpowiem.

  81. Cypher/Cris BlackDragon July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Każdy ma swoje zdanie na temat aborcji. A wasza „debata” zaczyna się przeradzać w kłótnię. Radmen chciał tylko pokazać co się dzieje hmm… z płodem po aborcji, to wszystko. Jesteś przeciw aborcji? Bądź. Jesteś za abrocją? Bądź. I dajcie sobie spokój już. To tak samo bezsensowna rozmowa jak o homoseksualiźmie czy jest dobry, czy zły.

  82. Hexe July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Abstrahując tu od moralnego wydźwięku samej aborcji, filmik jest megalomański. Te wielkie liczby, te Wielkie Słowa.. Pffff.

    A aborcja.. Fajnie się rzuca sloganami, jeśli samemu się nie przeżyło takiej sytuacji. Czego nikomu nie życzę.

  83. radmen July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Hexe: „przeżyło”, czyli poddało się aborcji, czy było poddanym aborcji? (wiem, czepiam się ;p)

  84. Hexe July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Zaliczyło wpadkę.

  85. radmen July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Mhm, wiem, że wielu osobom, które znam (mniej, lub bardziej) to zaszkodziło..

  86. Cypher/Cris BlackDragon July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Tzn.?

  87. radmen July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Małżeństwa na siłę (u nas, na Kaszubach, ludzie jakoś dziwnie sugerują się zasadą „jak to wygląda”), które później się rozpadały. Często zawalone plany na przyszłość (albo odsunięte). Jeśli taka wpadka była między przypadkowymi osobami (wiadomo jak to jest) to późniejsze historie tych osób były różne (raczej negatywne)…

  88. Koval July 16, 2007 at 12:47 pm #

    no ale tak samo mozna dojsc do wniosku ze nie powinno wycinac sie np. guza pluc lub mozgu bo po wycieciu eygladavnie zaciekawie

  89. Livio July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Ooo, widzę, że panna (a może i nie panna) blue potrafi korzystać z funkcji kopiuj i wklej?

    A skoro nie pasuje Ci, że młodszy człowiek ma dojrzalsze poglądy od Ciebie, to chyba coś nie tak z Tobą…

  90. Rajter July 16, 2007 at 12:47 pm #

    @Livio: młodsi ludzie mają tendencję to przewartościowywania swoich poglądów.

  91. Livio July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Błagam, nie broń feministki. Im jedno w głowie – dojść do władzy i zgnoić facetów, no, ale jeśli ktoś jest tak uległy…

  92. Jiobel July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Z całkiem ciekawego tematu zrobiła się pospolita pyskówka. Przestań śledzić…

  93. Rajter July 16, 2007 at 12:47 pm #

    @ Livio: Bo ja wiem? Co ma do tego uległość? Po prostu kobieta jest za aborcją, jej prawo. Ja się cieszę, że jeszcze takie są

  94. Livio July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Zamiast aborcji powinny nie dawać na lewo i prawo i uważać, co robią – koniec śledzenia, a jeśli pannie (a może nie pannie) blue coś nie pasuje, to lepiej niech zajmie się swoim tyłkiem.

  95. Rajter July 16, 2007 at 12:47 pm #

    uważasz, że to tylko kobieta jest odpowiedzialna za niechcianą ciążę? trochę niedorosłe podejście imho…

  96. Zal July 16, 2007 at 12:47 pm #

    Co do feministek – też nie należy wrzucać wszystkich do jednego worka. To tak jak z kościołami – jeden odłam feminizmu wojuje ze wszystkim, co się rusza, a inny działa całkiem rozsądnie ;] A to, iż wszelkiego rodzaju krzykaczy najłatwiej zauważyć i tym samym wyrobić sobie zdanie na temat całej grupy… to już inna sprawa. A jako, iż koleżanka chciała być przebojowa to i dyskusja była niskich lotów ;p

    „Przestań śledzić” to dobre rozwiązanie ;]